PS3 is DEAD

Discussion in 'Thread Archive' started by CHUNKNESS, Nov 26, 2010.

  1. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    Aanybody know of any good deals for a PS3 system on black Friday? All I need is the basic 160GB console and a controller for now... Sad thing is I won't be able to transfer over my gamesave data to the new PS3 (assuming I get one). Damn thing won't even eject my Madden disc... :mad:
     
  2. PepperNY

    PepperNY Fear the Spear

    Joined:
    May 9, 2010
    Messages:
    2,625
    damn that sucks doug. The only deal Ive seen is at best buy where you get the 250 gb slim with 2 games modern warfare2 and uncharted 2 for $299. You can always go the used route at gamestop just make sure you buy the extended warranty as the last one i bought used the laser went out on me after just 2 days.
     
  3. thaexistence

    thaexistence Walk On

    Joined:
    Jul 22, 2010
    Messages:
    621
    And it ruined our game. I pray this never happens to me, I bought Used going on three years ago now and haven't had any issues. I never bought that warranty either... hopefully that doesn't come back to bite me too.
     
  4. Bradkaz96

    Bradkaz96 Sim-Nation LSU Tigers

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    396
    Doug did you have an old system or a slim? I have repaired the old systems long enough to get my disc out 3 times before I realized it wasn't a long term fix.

    If you need help getting your disc out i can maybe help ya
     
  5. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    Thanks for the input, guys. Still up in the air on what I'm gonna do. I just replaced the laser in the beast, too. Oh, well. I can't expect much with it being one of the original fatboy systems. I'm still gonna tinker with the effing thing, but it's doubtful that I'll be able to fix it. Thx for the offer, Brad. I think I'll be able to get the disc out. It's the fixing that will be the challenge... :(
     
  6. LtJustice

    LtJustice QSF Commissioner

    Joined:
    Jul 22, 2010
    Messages:
    3,373
    How to get the disc out:

    [​IMG]

    Then what you can do with the broken PS3 afterward:

    [​IMG]

    Seriously though, sorry to hear about your system. Good luck with your tinkering!
     
  7. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    LOL, yeah, I've seen those before. It's a CPU/GPU fix that I need. I think I'm gonna just get a new system and replace the hard drive with my old one.
     
  8. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    anybody know of anyplace that takes trade-ins that need the CPU/GPU fix?
     
  9. Bradkaz96

    Bradkaz96 Sim-Nation LSU Tigers

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    396
  10. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
  11. Bradkaz96

    Bradkaz96 Sim-Nation LSU Tigers

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    396
    gets your disc back and you can trade your PS3 in afterwards because it will work for awhile
     
  12. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    true. we'll see if i decide to get a heat gun or not. thx Brad.
     
  13. klaximilian

    klaximilian Walk On

    Joined:
    Apr 14, 2010
    Messages:
    4,133
    I'd suggest you save yourself the headache and spring for a new PS3. There should be some pretty sweet deals out there right now...
     
  14. Shaun Mason

    Shaun Mason Somebody you used to know.

    Joined:
    Feb 9, 2009
    Messages:
    24,887
    Featured Threads:
    5
    Xbox's are cheap.
     
  15. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    I'm gonna give the reflow a try today to see if I can get some value out of the beast.

    ha! I considered it... but then it doesn't help the league any.
     
  16. Andyman33

    Andyman33 Walk On

    Joined:
    Jul 26, 2010
    Messages:
    325
    I have both xbox and ps3...xbox is better sad to say but ps3 is here for this league and has bluray...also I'm pretty sure gamestop takes back broken ps3's and give you some value...they at least do it with the rrod on the 360
     
  17. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    I performed a successful reflow. Time to go trade this bad boy in! Gonna miss The Beast!
     
  18. Bradkaz96

    Bradkaz96 Sim-Nation LSU Tigers

    Joined:
    Jul 15, 2010
    Messages:
    396
    Congrats, hope we helped ;)
     
  19. CHUNKNESS

    CHUNKNESS Commissioner Quality Simulation Football

    Joined:
    Jun 13, 2010
    Messages:
    10,270
    All the info helped, thx!
     

Share This Page